Ale temat

publikacje naukowe i nie tylko

Font Size

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Nasz cel

Strona powstała jako źródło rzetelnej wiedzy, której w internecie jest coraz mniej.  Zachęcamy do przesyłania do nas swoich artykułów. W zamian za jeden artykuł, umieścimy link do jednej strony w treści artykułu.

Jak przygotować artykuł ?

Pisząc artykuł używaj poprawnej polszczyzny, dodawaj ciekawe zdjęcia, wykresy, tabele. Pamiętaj też o prawach autorskich, nie akceptujemy plagiatowanych treści. Poświeć trochę czasu na napisanie czegoś wartościowego.  UWAGA ! Tekst musi być unikalny.

Dla zaufanych

Doceniamy solidnych redaktorów. Jeśli zauważymy, że Twoje artykuły są na wysokim poziomie i wysyłasz do nas przynajmniej raz z miesiącu choćby jeden, nadamy Tobie prawa redaktora strony.  Będziesz mógł bez naszej akceptacji wpisywać artykuły, kategorie itp.

Odbiór reklamy przez konsumenta

Nie od dziś wiadomo, że reklama napędza handel. Bez rozgłosu i dobrego marketingu niemożliwy jest dziś sukces na rynku, niezależnie od tego w jakiej branży funkcjonuje dana firma. Nastały czasy, w których reklamy atakują nas na każdym kroku. Jest ich mnóstwo na ulicach, ale także w telewizji, w radiu, i przede wszystkim, w internecie. Szczególnie w przypadku telewizji i internetu, wyjątkowo ważną rolę odgrywają spoty reklamowe.

W jaki sposób filmy reklamowe oddziałują na konsumentów?

Spoty reklamowe, jak i w zasadzie każda inna forma reklamy, wykorzystują wyrafinowane techniki mające na celu zachęcenie potencjalnego konsumenta do zakupu produktu. Najczęściej każdy element reklamy ma swoje przeznaczenie. Czasem wydaje nam się, że dobór aktora do spotu, czy też miejsce kręcenia reklamy jest przypadkowe, nic bardziej mylnego. Przy kręceniu spotów reklamowych najczęściej pracują całe sztaby specjalistów, którzy doskonale znają się na psychologii reklamy. Tak więc w reklamie absolutnie nie ma miejsca na przypadek.

Jednym z mechanizmów reklamowych, stosowanych w spotach, jest wykorzystanie autorytetu. Do udziału w reklamie często zaprasza się osoby uznane przez społeczeństwo za znawców w danej dziedzinie. Dlatego też, zrozumiałym jest, gdy sprzęt sportowy reklamuje znany sportowiec. W jaki sposób jednak autorytet oddziałuje na konsumenta? Ważna jest tu kwestia zaufania do tej osoby. Jeżeli piłkarz, który jak nikt inny zna się na piłce czy butach do gry, reklamuje konkretne korki jako najlepsze na rynku, to mu ufamy. Co ciekawe, niekoniecznie musimy sobie zdawać sprawę z tego, że sportowiec bardziej nas w tej sytuacji przekonuje niż jakiś inny, przypadkowy człowiek. Badania pokazują jednak, że w rzeczywistości tak jest. Sugeruje to bez wątpienia, że filmy reklamowe wpływają także na ludzką podświadomość. Jeśli chodzi o kwestię wykorzystania autorytetów, ciekawe jest to, że często wykorzystuje się tak zwane symbole autorytetu. Mowa tu na przykład o aktorach, którzy w reklamach występują na przykład jako lekarze. Okazuje się, że nawet, gdy doskonale sobie zdajemy sprawę z tego, że człowiek reklamujący jakieś lekarstwo wcale nie jest lekarzem, pomimo, że się za niego podaje, to i tak mu ufamy, i traktujemy go jako autorytet. Jest to kolejny dowód na tak zwane działanie podprogowe reklam.

Wykorzystanie efektu halo

Co to jest efekt halo? Jest to zjawisko odkryte przez psychologię społeczną. Polega na tym, że widząc jakąś pozytywną cechę u danego człowieka, przypisujemy mu także inne pozytywne cechy. Dlatego też w reklamach wykorzystuje się aktorów, którzy są przystojni, a także aktorki powszechnie uważane za ładne. Oceniając wysoko urodę aktorów, odbiorca reklamy automatycznie przypisuje mu inne pozytywne cechy. Ludzie ci uważani są za godnych zaufania oraz mądrych. Stąd też wynika, że wierzymy im w to, o czym mówią w filmie reklamowym. Ponadto, do reklam często zatrudnia się osoby, które w jakieś dziedzinie odniosły sukces. Oczywiście to, że odniosły sukces musi być powszechnie wiadome. W ten sposób także wykorzystuje się efekt halo. Spoty reklamowe wykorzystują aktorów lub piosenkarzy z sukcesami, aby ci polecali produkty, które z ich zawodem nie mają nic wspólnego. Z jakiś powodów konsumenci są przekonani, że jeżeli ktoś umie ładnie śpiewać, to także wie doskonale jakiego szamponu używać.

Kupujemy więcej niż chcemy

Reklama generalnie ma na celu zachęcenie konsumenta, aby wybrał produkt reklamowanej firmy, a nie konkurenta. Jednak okazuje się, że reklama nie tylko ma pomóc w dokonaniu wyboru, ona ma także zachęcić, aby w ogóle zrobić jakiekolwiek zakupy. Co ciekawe, spoty reklamowe robią to z dużą skutecznością. Na jednym z amerykańskich uniwersytetów przeprowadzono badania eksperymentalne. Okazało się, że osoby, które oglądały Ostro-Video.pl - filmy reklamowe, robiły o wiele większe zakupy od tych ludzi, którzy żadnych reklam nie oglądali.

Reklamy bez wątpienia są do pewnego stopnia przydatne. Pomagają dokonywać wyborów i poznać produkty. Trzeba jednak uważać na zawarte w nich manipulacje.